Handelsbetingelser

Bestilling

Når du har gennemført din bestilling, sendes der en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkterne, prisen, fakturerings- og leveringsadressen.

 Hvis der er en fejl i ordrebekræftelsen, bedes du straks kontakte os via e-mail til info@comfornette.dk. 

De betalingsudbydere (betalingstjenester), vi bruger, er: Klarna
 og Shopify payments

 

Betaling

Disse generelle vilkår og betingelser gælder for alle kontrakter, som du indgår på comfornette.dk. Ved at bestille varer på comfornette.dk accepterer du de generelle vilkår og betingelser samt privatlivspolitikken. Aftalen indgås samtidig med, at din ordre accepteres.

Vi har ikke en minimumsværdi for bestilling. Ordren skal indeholde mindst 1 produkt.


Betaling med kort

Kortbetalinger accepteres med Visa, Mastercard, Apple Pay og Google Pay. Dit betalingskort vil blive debiteret med det samme. Vores betalingspartner Shopify payments opfylder alle krav til 3D Secure.


Faktura og afdragsbetaling med Klarna

I samarbejde med Klarna tilbyder vi deres Køb nu betal senere mulighed. Tjenesten er baseret på en engangskredit, der gør det muligt at betale dine køb nemt og sikkert via faktura eller afbetaling. Du kan finde flere oplysninger og de fulde vilkår og betingelser for Klarna betalingsmetoder her. 
Fakturaen har en forfaldsdato på 14 dage. Efter dit køb sendes fakturaen til din adresse. Du kan derefter vælge at betale det fulde beløb på én gang eller anmode om at dele betalingen op i mindre dele ved at logge ind på klarna.dk. 

For at benytte tjenesten skal du være bosiddende i Danmark og være mindst 18 år på købstidspunktet. Betalingsmetoden er kun tilgængelig for privatpersoner, og som kreditor går vi ud fra, at du har opfyldt dine økonomiske forpligtelser og har en god betalingshistorik.

 Der foretages en kreditvurdering på købstidspunktet, hvilket betyder, at der indhentes en kreditvurdering. Kreditrapporter, der udarbejdes af Klarna, påvirker ikke din kreditværdighed og kan ikke ses af andre, der anmoder om kreditoplysninger om dig, f.eks. banker. I tilfælde af forsinket eller manglende betaling vil der blive opkrævet et gebyr for forsinket betaling og renter.


Tilbagebetaling ved køb på faktura eller i afbetaling

Hvis du har betalt din faktura eller afbetaling, men stadig fortryder dit køb, har du et tilgodehavende hos Comfornette. Comfornette refunderer det beløb, du har betalt, efter at Comfornette har modtaget de returnerede varer.


Priser

Alle priser i butikken er angivet i DKK, og alle priser er inklusive 25 % moms. 

Vi forbeholder os ret til at ændre priserne som følge af prisændringer fra leverandører, trykfejl i prislisten og unøjagtigheder i priserne som følge af ukorrekte oplysninger og forbeholder os ret til at justere prisen.


Leveringsmuligheder

Vores normale leveringstider er 5-7 arbejdsdage på lagervarer. BEMÆRK! Ordrer afgivet i weekenden sendes tidligst den følgende mandag. 
Alle vores produkter har leveringstiden inde under produktet.

 Hvis der opstår forsinkelser i leveringen (uden at vi har givet dig besked om længere leveringstider), bedes du kontakte os på følgende e-mailadresse: info@comfornette.dk


Vi samarbejder med DHL som fragtfirma.

Vi tilbyder gratis forsendelse over 500 kr, dette gælder for levering inden for Danmark. I tilfælde af levering til øer uden bro forbeholder vi os retten til ikke at tilbyde gratis forsendelse. Hvis dette skulle ske, informerer vi kunden efter bestillingen om den mulige fragtpris.

 Varer såsom spabade, badekar og brusebadekar sendes med DHL-hjemmelevering. Kunden vil blive underrettet på SMS/Mail, hvor de kan bestille en dato for levering inden for et tidsinterval på 3 timer. f.eks. 2021.04.21 mellem 09:00 - 12:00. DHL-chaufføren vil derefter give besked inden levering. Hvis kunden ikke er hjemme, returneres varerne til Comfornette Svenska AB. Der er ingen ekstra gebyrer, hvis kunden ikke er hjemme og går glip af leveringen.

 Pakkerne sendes til kundens nærmeste DHL-udleveringssted. Kunden vil blive informeret om, at varerne er tilgængelige til afhentning på et af posthusene via SMS og e-mail. Kunden har 14 dage til at afhente produktet, før det returneres. Der vil ikke blive opkrævet gebyr for manglende afhentning.


Fortrydelsesret

I henhold til dansk lovgivning om forbrugerbeskyttelse i forbindelse med aftaler om fjernsalg har private forbrugere 14 dage (30 dage hos Comfornette) til at fortryde deres køb fra det tidspunkt, hvor kunden har modtaget varen. Kunden har ret til at åbne og kontrollere produktet. I tilfælde, hvor der er sket en værdiforringelse i forbindelse med åbning og kontrol af produktet, vil Comfornette Svenska AB opkræve kunden for denne værdiforringelse. For at lette håndteringen bør kunden foretage en anmeldelse om tilbagekøb, inden han/hun returnerer varen.

 Bemærk venligst, at modtagelse af et returnummer ikke er ensbetydende med accept af fortrydelsesretten. Ved returnering skal kunden også betale for returfragt. Varerne skal være pakket i en ydre emballage, der er godkendt af postvæsenet (f.eks. bølgepapkasse) og fastgjort med emballagemateriale, så de ankommer sikkert til Comfornette Svenska AB og ikke beskadiges under transporten på grund af utilstrækkelig emballage. Postnord har også en god vejledning, som du kan finde her.

 Du kan også give Comfornette Svenska AB besked om fortrydelse af købet ved at udfylde og sende den danske  forbrugerstyrelses formular til os. Modtagelse af et returnummer er ikke ensbetydende med accept af fortrydelsesretten, men accepteres først, når Comfornette Svenska AB har modtaget produktet og konstateret, at det er sendt i overensstemmelse med ovenstående betingelser. I tilfælde af fuld accept af fortrydelsesretten refunderes det fulde beløb, som kunden har betalt for produktet, herunder eventuelle omkostninger i forbindelse med den oprindelige levering, inden for 14 dage. 



Her kan du se klageportalen. 




Hvis den sendes med posten, skal formularen sendes til:


Comfornette Svenska AB

Industrigatan 10

51162 Skene




Hvis det sendes pr. e-mail, skal det sendes til:
 info@comfornette.dk


Reklamationer og garantier

Vi kontrollerer alle produkter, før de sendes til dig. Hvis produktet stadig er beskadiget eller forkert sendt, når det ankommer, forpligter vi os i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning til at udbedre fejlen gratis. Hvis der opstår en defekt, skal den indberettes så hurtigt som muligt eller så snart defekten burde være opdaget. Rapportering af en defekt inden for to (2) måneder anses altid for at være inden for en rimelig tid. 

Du skal altid kontakte os for at få en godkendelse, før du returnerer en defekt vare.
 Du har 3 års garanti i henhold til dansk lov.


Hvordan går du videre med en klage?

Eventuelle fejl og mangler skal altid anmeldes til info@comfornette.dk med angivelse af dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen.

 Hvis vi ikke kan udbedre fejlen eller levere et lignende produkt, refunderer vi dig det defekte produkt i overensstemmelse med gældende lovgivning om forbrugerbeskyttelse. Vi betaler returfragt for accepterede klager.

 Vi forbeholder os ret til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Når vi indgiver klager, følger vi retningslinjerne fra det danske klagenævn, se naevneneshus.dk.

Skader under transport

Kontroller altid din levering, når du henter den hos DHL. Hvis varerne ser beskadigede ud på grund af en defekt karton, skal du altid pakke dem ud og kontrollere dem selv. I tilfælde af transportskader (fysiske skader på varerne) skal kunden straks kontakte logistikpartneren DHL 0771-345345 og klage over varerne. Derefter skal du kontakte Comfornette svenska AB på telefon 057021550 og oplyse ordre- eller fakturanummeret og DHL's reklamationsnummer. Hvis din ordre leveres af et andet transportfirma, skal du kontakte Comfornette kundeservice i første omgang.


Tilbagebetaling i tilfælde af fortrydelse

Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, tilbagebetales købesummen inden for 14 dage. Kunden er ansvarlig for returfragt, og hvis kunden ønsker, at Comfornette Svenska AB bestiller returfragt, vil gebyret for fragten blive opkrævet hos kunden.
 Comfornette Svenska AB har ret til at udskyde tilbagebetalingen, indtil produktet er returneret til Comfornette Svenska AB, eller kunden fremlægger bevis for, at produktet er returneret.


Tilbagebetaling i tilfælde af reklamation

Hvis forbrugeren klager over produktet, og klagen accepteres, refunderer Comfornette Svenska AB det fulde beløb, herunder forsendelsesomkostninger og anden kompensation, som forbrugeren har ret til i henhold til bindende lovgivning. Tilbagebetalingen skal ske uden unødig forsinkelse fra afgørelsen om den accepterede klage.


Betingelser for tilbagebetaling (fortrydelsesret og klage)

Comfornette Svenska AB foretager tilbagebetalingen ved hjælp af samme betalingsmetode som på købstidspunktet. Comfornette Svenska AB har ret til at tilbagebetale det fulde beløb til forbrugeren på anden vis, hvis forbrugeren aktivt har accepteret en sådan tilbagebetalingsmetode.


Ansvarsfraskrivelse

Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der kan opstå som følge af produktet. 

Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse omstændigheder kan omfatte arbejdskonflikter, regeringsbeslutninger, nedsat eller manglende levering fra leverandøren, osv.

 Vi påtager os desuden intet ansvar for eventuelle ændringer af produkterne fra den respektive leverandør og andre faktorer, som ligger uden for vores kontrol.


Produktinformation

Vi forbeholder os ret til at foretage eventuelle trykfejl på dette websted samt til det endelige salg af produkter. Vi garanterer ikke, at billederne repræsenterer produkternes nøjagtige udseende, da der kan forekomme farveforskelle afhængigt af skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi gør altid vores bedste for at beskrive produkterne så nøjagtigt som muligt.


Ændringer af de generelle vilkår og betingelser

Vi forbeholder os ret til at foretage ændringer i vilkårene og betingelserne til enhver tid. Ændringer af vilkårene og betingelserne offentliggøres online på webstedet. De ændrede vilkår og betingelser anses for at være blevet accepteret på tidspunktet for bestilling eller besøg på webstedet.


Tvister og valg af lovvalg

Hvis en tvist ikke kan løses efter fælles aftale mellem selskabets kundeservice og kunden, kan du som kunde klage til det almindelige klagenævn, se naevneneshus.dk. For personer, der er bosiddende i et andet EU-land end Danmark, kan klager indgives online via Europa-Kommissionens tvistbilæggelsesplatform, se ec.europa.eu/consumers/odr.


I tilfælde af en tvist følger vi afgørelsen fra Nævenenes Hus eller et tilsvarende tvistbilæggelsesorgan.
 Enhver tvist vedrørende fortolkning eller anvendelse af disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med dansk lov.


Adresseoplysninger

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

naevneneshus.dk

 

Oplysninger om virksomheden

Comfornette Svenska AB,

Industrigatan 10, 51162 Skene.

Telefon: 0570 - 21150

E-mail: Info@comfornette.dk

Org-nummer: 556756-3183

1 af 2